Jigsaw Falling into Place
(先不翻 跟以下詮釋有關)

Just as you take my hand
妳拉著我不願放開的手
Just as you write my number down
妳好像記下了我心底的聯絡方式
Just as the drinks arrive
Just as they play your favourite song
妳喜愛的飲料 妳心愛的曲子
通通回到妳面前

As your blather disappears
我卻知道
妳的滔滔不絕終究掉進空虛裡
No longer wound up like a spring
當初泉湧的新鮮感動已老去
Before you've had too much
在妳發現這些之前
Come back and focus again
我想專心享受這裡的回憶

The walls abandon shape
眼中的牆壁在扭曲
You've got a cheshire cat grin
嘲笑我也沒有知覺
All blurring into one
所有東西都糊成一團
This place is on a mission
這地方就是這樣

Before the night owl
在夜半的貓頭鷹還沒出現
Before the animal noises
還沒聽見夜裡動物的聲響前
Closed circuit cameras
別再監視身邊一切
Before you're comatose
昏睡之前

Before you run away from me
我好像在逃離我自己
Before you're lost between the notes
我好像已經在音符裡迷失

The beat goes round and round
The beat goes round and round
但節奏開始越來越帶勁
越來越飽滿 越來越宏亮

I never really got there
我從未感受到這樣的感覺
I just pretended that I had
我只是以為我感覺到過
What's the point of instruments
這些樂器要帶我到哪去
Words are a sawed off shotgun
歌詞就像在無的放矢

Come on and let it out
Come on and let it out
Come on and let it out
Come on and let it out
就繼續這樣 快告訴我重點吧
就繼續這樣 快讓我滿足吧
就繼續這樣 快讓我看見希望
就繼續這樣 快讓感動發生

Before you run away from me
我好像在逃離我自己
Before you're lost between the notes
我好像已經在音符裡迷失
Just as you take the mic
在我不禁意歡唱之前
Just as you dance, dance, dance
在我興奮狂舞之前

Jigsaws falling into place
我的靈魂已經完整
There is nothing to explain
這沒什麼好解釋的
Regard each other as you pass
當你們經過的時候 早就注意到彼此
She looks back, you look back
她回頭看 你也看回去
Not just once
Not just twice
這不是偶然
也不是巧合
Wish away the nightmare
Wish away the nightmare
就別再想起
剛剛經過的那場噩夢

You've got a light you can feel it on your back
You've got a light you can feel it on your back
我背負的惡夢 早已煙消雲散
我背負著希望 正閃爍光芒

Jigsaws falling into place
我的靈魂已經完整

arrow
arrow
    全站熱搜

    che3ter 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()